{"id":542,"date":"2023-07-31T23:11:59","date_gmt":"2023-07-31T21:11:59","guid":{"rendered":"http:\/\/localhost\/humdaorb.hu\/?p=542"},"modified":"2024-01-30T23:20:51","modified_gmt":"2024-01-30T22:20:51","slug":"ferjancz-attila","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ferjancz-attila\/","title":{"rendered":"Ferj\u00e1ncz Attila"},"content":{"rendered":"
[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”4.16″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||” theme_builder_area=”post_content”][et_pb_image src=”http:\/\/localhost\/humdaorb.hu\/wp-content\/uploads\/2024\/01\/Ferjancz_3_7edbb0f281.jpg” title_text=”Ferj\u00e1ncz Attila” _builder_version=”4.24.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”][\/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.24.0″ _module_preset=”default” text_font=”|700|||||||” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”]Ferj\u00e1ncz Attila p\u00e1lyafut\u00e1sa sor\u00e1n k\u00e9t Eur\u00f3pa-bajnoki bronz\u00e9rmet, 23 Eb-futamgy\u0151zelmet, 29 rali orsz\u00e1gos bajnoki c\u00edmet szerzett \u00e9s 3 alkalommal nyert hegyi orsz\u00e1gos bajnoki c\u00edmet. 1972-ben, 1974\u20131982 k\u00f6z\u00f6tt, 1986-ban \u00e9s 1987-ben sz \u00e9v magyar aut\u00f3versenyz\u0151j\u00e9nek v\u00e1lasztott\u00e1k, 1981-ben pedig a Sport\u00e9rdem\u00e9rem arany fokozat\u00e1nak kit\u00fcntetettje lett. 2000-ben kimagasl\u00f3 p\u00e1lyafut\u00e1sa elismer\u00e9sek\u00e9nt a Magyar K\u00f6zt\u00e1rsas\u00e1gi \u00c9rdemrend lovagkeresztje kit\u00fcntet\u00e9sben r\u00e9szes\u00fclt.[\/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.24.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}” theme_builder_area=”post_content”]<\/p>\n
Ferj\u00e1ncz Attil\u00e1nak m\u00e1r az els\u0151 versenye eml\u00e9kezetesre siker\u00fclt, ugyanis 1964-ben a M\u0171egyetem Rakparton a csal\u00e1di Wartburggal tolatva teljes\u00edtette a p\u00e1ly\u00e1t, mert a rajt pillanat\u00e1ban megszorult a v\u00e1lt\u00f3. K\u00e9t Wartburggal teljes\u00edtett szezon ut\u00e1n m\u00e1r magyar bajnoknak mondhatta mag\u00e1t, Bodn\u00e1r Gy\u00f6rgy navig\u00e1torral 1966-ban az 1000 k\u00f6bcentis g\u00e9poszt\u00e1lyban gy\u0151zedelmeskedtek. Ezt k\u00f6vet\u0151en m\u00e1r Zsembery Jen\u0151 navig\u00e1torral indultak els\u0151 nemzetk\u00f6zi verseny\u00fckre egy Opel Kadett Coup\u00e9val az NDK-beli Pneumant Rally-ra.<\/p>\n
A legnagyobb sikerek a Renault-kal \u00e9rkeztek. 1967-ben a Magyar Aut\u00f3klub sportoszt\u00e1ly\u00e1nak h\u00e1rom Renault 8 Gordinij\u00e9b\u0151l az egyiket Ferj\u00e1ncz kapta, majd Zsemberyvel egy\u00fctt a nemzetk\u00f6zi Castrol Rallyn abszol\u00fat 20. helyen \u00e9rtek c\u00e9lba, kateg\u00f3ri\u00e1jukban pedig nyolcadikak lettek. A M\u00fcnchen-B\u00e9cs-Budapest ralit m\u00e1r az abszol\u00fat 12. helyen fejezt\u00e9k be \u00e9s megnyert\u00e9k a magyar bajnoks\u00e1got.<\/p>\n
K\u00e9s\u0151bb Ferj\u00e1ncz megv\u00e1s\u00e1rolta az R8-as Gordinit, \u00e9s ez volt az els\u0151 raliaut\u00f3 rendsz\u00e1m, amit a szurkol\u00f3k is megjegyeztek: CZ 00-17. Nem a cs\u00edkos aut\u00f3 \u00e9s nem is a bajnoki c\u00edm miatt volt eml\u00e9kezetes az 1969-es \u00e9v, hanem a titkos Zsembery-f\u00e9le itiner miatt. A magyar p\u00e1ros franci\u00e1kt\u00f3l \u00e1tvett p\u00e1lyafel\u00edr\u00e1si m\u00f3dot sv\u00e9d vb-men\u0151kt\u0151l ellesett praktik\u00e1kkal finom\u00edtotta, hozz\u00e1tett\u00e9k az \u00f6tleteiket, \u00e9s \u00edgy alakult ki a n\u00e1lunk addig ismeretlen itiner\u00edr\u00e1si gyakorlat.<\/p>\n
1972-t\u0151l m\u00e1r \u00faj aut\u00f3val, az R 12 Gordinivel versenyeztek, amellyel nemzetk\u00f6zi szinten is komoly t\u00e9nyez\u0151 volt a Ferj\u00e1ncz-Zsembery p\u00e1ros. A M\u00fcnchen-B\u00e9cs-Budapest Eb-futamon abszol\u00fat m\u00e1sodikak, a Rajd Polskin pedig negyedikek lettek.\u00a0<\/p>\n
[\/et_pb_text][et_pb_image src=”http:\/\/localhost\/humdaorb.hu\/wp-content\/uploads\/2024\/01\/Ferjancz_4_54fa2f0310.jpg” _builder_version=”4.24.0″ _module_preset=”default” theme_builder_area=”post_content” title_text=”Ferj\u00e1ncz Attila” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″][\/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.24.0″ _module_preset=”default” theme_builder_area=”post_content” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]<\/p>\n
A 73-as Jugoszl\u00e1v Rallyn ism\u00e9t m\u00e1sodik helyen futottak be, 11 gumidefekt ut\u00e1n \u00fagy \u00e9rkeztek a c\u00e9lba, hogy minden ker\u00e9ken m\u00e1s gumi volt, s\u0151t a gy\u0151ztes p\u00e1rosnak a verseny v\u00e9ge el\u0151tt 50 kilom\u00e9terrel \u0151k adtak \u00fczemanyagot. A k\u00f6vetkez\u0151 szezonban Magyarorsz\u00e1gra \u00e9rkezett az akkori cs\u00facstechnika, az Alpine A110, azonban nem v\u00e1ltotta be a hozz\u00e1 f\u0171z\u00f6tt rem\u00e9nyeket. Egy baleset ut\u00e1n a bolg\u00e1r versenyre vissza\u00fcltek a r\u00e9gi R12-esbe, \u00e9s a j\u00f3l bev\u00e1lt technika kib\u00edrta a helyi utakat, \u00edgy Ferj\u00e1ncz Attil\u00e1\u00e9k megszerezt\u00e9k a magyar ralisport els\u0151 Eur\u00f3pa-bajnoki futamgy\u0151zelm\u00e9t.<\/p>\n
Zsembery Jen\u0151 visszavonul\u00e1sa ut\u00e1n 1975-t\u0151l Iricfalvy Ferencz, majd k\u00e9t \u00e9vvel k\u00e9s\u0151bb Tandari J\u00e1nos lett Attila navig\u00e1tora. Tandarival ism\u00e9t a nemzetk\u00f6zi \u00e9lmez\u0151nybe ker\u00fcltek. 1981-ben a legend\u00e1s Renault 5 Turb\u00f3val, majd \u201986-ban az Audi Quattroval lett Eur\u00f3pa-bajnoki 3. helyezett a p\u00e1ros.<\/p>\n
Ferj\u00e1ncz Attila 1997-ben fejezte be az akt\u00edv versenyz\u0151i p\u00e1lyafut\u00e1s\u00e1t. T\u00f6bb mint 30 \u00e9v alatt angyalf\u00f6ldi vag\u00e1nyb\u00f3l a magyar aut\u00f3sport \u00f6r\u00f6k\u00f6s bajnoka lett, olyan p\u00e9ldak\u00e9p, aki a mai napig a hazai aut\u00f3versenyz\u00e9s meghat\u00e1roz\u00f3 szem\u00e9lyis\u00e9ge.<\/p>\n
[\/et_pb_text][et_pb_image src=”http:\/\/localhost\/humdaorb.hu\/wp-content\/uploads\/2024\/01\/Ferjancz_2_1b450dd022.jpg” _builder_version=”4.24.0″ _module_preset=”default” theme_builder_area=”post_content” title_text=”Ferj\u00e1ncz Attila” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″ align=”center”][\/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.24.0″ _module_preset=”default” theme_builder_area=”post_content” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]<\/p>\n
Serlegekben m\u00e9rhet\u0151 eredm\u00e9nyein t\u00fal Ferj\u00e1ncz Attila aut\u00f3versenyz\u00e9s n\u00e9pszer\u0171s\u00edt\u00e9s\u00e9\u00e9rt v\u00e9gzett munk\u00e1ja is kiemelked\u0151 volt. A p\u00e1lyafut\u00e1sa kezdet\u00e9n m\u00e9g \u00fari huncuts\u00e1gnak sz\u00e1m\u00edt\u00f3 rali \u00e1talakult t\u00f6megeket megmozgat\u00f3 sportesem\u00e9nny\u00e9. Csapat\u00e1val a szocialista vil\u00e1gban addig ismeretlen profizmussal, szervezetts\u00e9ggel \u00e9s elsz\u00e1nts\u00e1ggal viszonyult a versenyz\u00e9shez. A Zsembery Jen\u0151vel megalkotott itiner pedig a mai napig a rali itinerek alapj\u00e1t k\u00e9pezi.<\/p>\n
Versenyz\u0151i p\u00e1lyafut\u00e1sa ut\u00e1n, 1999-t\u0151l a Magyar Nemzeti Aut\u00f3sport Sz\u00f6vets\u00e9g (MNASZ) eln\u00f6k\u00e9v\u00e9 v\u00e1lasztott\u00e1k. Ezt a tiszts\u00e9get 2007-ig, majd 2008 december\u00e9t\u0151l 2010-ig \u00fajra ezt a posztot t\u00f6lt\u00f6tte be. 2000-t\u0151l a Magyar Nemzeti Sportsz\u00f6vets\u00e9g eln\u00f6ks\u00e9g\u00e9nek a tagja volt. A legend\u00e1s aut\u00f3versenyz\u0151 hosszan tart\u00f3 s\u00falyos betegs\u00e9g k\u00f6vetkezt\u00e9ben 2016-ban, \u00e9let\u00e9nek hetvenedik \u00e9v\u00e9ben hunyt el.<\/p>\n
[\/et_pb_text][\/et_pb_column][\/et_pb_row][\/et_pb_section]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
A magyar aut\u00f3sport \u00f6r\u00f6k\u00f6s bajnoka, az MNASZ n\u00e9hai eln\u00f6ke. <\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":543,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"on","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[75],"tags":[108,16],"class_list":["post-542","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-legendak","tag-ferjancz-attila","tag-magyar-nemzeti-autosport-szovetseg"],"yoast_head":"\n