{"id":532,"date":"2023-11-02T22:49:40","date_gmt":"2023-11-02T21:49:40","guid":{"rendered":"http:\/\/localhost\/humdaorb.hu\/?p=532"},"modified":"2024-01-31T23:32:25","modified_gmt":"2024-01-31T22:32:25","slug":"ranga-laszlo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/","title":{"rendered":"Ranga L\u00e1szl\u00f3"},"content":{"rendered":"

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”4.16″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_image src=”http:\/\/localhost\/humdaorb.hu\/wp-content\/uploads\/2023\/11\/Ranga_20_ede7bf4336.jpg” title_text=”Ranga_20_ede7bf4336″ _builder_version=”4.24.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][\/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.24.0″ _module_preset=”default” text_font=”|700|||||||” global_colors_info=”{}”]Hatszoros magyar bajnok \u00e9s h\u00e1romszoros Eb-futamgy\u0151ztes raliversenyz\u0151 – \u00edgy sz\u00f3lnak a statisztik\u00e1k Ranga L\u00e1szl\u00f3r\u00f3l.[\/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.24.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”]<\/p>\n

A p\u00e9csi M\u00f3ra Ferenc utcai csal\u00e1di h\u00e1zb\u00f3l el\u00e9rt nagyszer\u0171 eredm\u00e9nyek, \u00e9s a magyar ralira m\u00e1ig kihat\u00f3 p\u00e1lyafut\u00e1s h\u00e1tter\u00e9ben rengeteg munka \u00e1llt, \u00e9s egy olyan komplex gondolkod\u00e1sm\u00f3d, ami abban az id\u0151ben ritkas\u00e1gnak sz\u00e1m\u00edtott.<\/p>\n

Ranga L\u00e1szl\u00f3 1957. j\u00falius 7.-\u00e9n sz\u00fcletett P\u00e9csen. M\u00e1r gyermekkor\u00e1ban aut\u00f3versenyz\u0151 vagy kamionsof\u0151r szeretett volna lenni, ez\u00e9rt tanulm\u00e1nyait is ebben az ir\u00e1nyban folytatta. 1975-ben \u00e9retts\u00e9gizett a Sz\u00e9chenyi Istv\u00e1n Gimn\u00e1ziumot, ahol g\u00e9pj\u00e1rm\u0171-technikusi oklevelet \u00e9s szakmunk\u00e1s bizony\u00edtv\u00e1nyt is kapott.<\/p>\n

Az aut\u00f3s p\u00e1lyafut\u00e1sa nem indult sikeresen, 18 \u00e9vesen jogos\u00edtv\u00e1nyt szerzett, de h\u00e1rom nap ut\u00e1n \u00f6sszet\u00f6rte a csal\u00e1di Polski Fiatot, amit \u00e9desapja roncs\u00e1ron el is adott neki. A kudarc nem t\u00e1ntor\u00edtotta el az ifj\u00fa Rang\u00e1t, \u00e9s \u00e1lland\u00f3 r\u00e9sztvev\u0151je lett a r\u00e9gi\u00f3 \u00fcgyess\u00e9gi- \u00e9s szlalomversenyeinek.<\/p>\n

Az els\u0151 munkahelye m\u00e1r az aut\u00f3versenyz\u00e9shez kapcsol\u00f3dott, a legend\u00e1s P\u00e9csi Vol\u00e1nn\u00e1l kezdett dolgozni, ahol a taxik mellett a szakoszt\u00e1ly versenyaut\u00f3it is jav\u00edtott\u00e1k. K\u00f6zel k\u00e9t \u00e9v ut\u00e1n ad\u00f3dott az els\u0151 lehet\u0151s\u00e9g a versenyz\u00e9sre, 1976 \u0151sz\u00e9n navig\u00e1tork\u00e9nt be\u00fclhetett Szuhanyik L\u00e1szl\u00f3 mell\u00e9. Az eredm\u00e9nyek hamarosan \u00e9rkeztek, 1978-ban a rali-t\u00fara abszol\u00fat \u00e9s kateg\u00f3riabajnoks\u00e1g\u00e1t is megnyert\u00e9k, k\u00e9t \u00e9vvel k\u00e9s\u0151bb \u00fajra kateg\u00f3riabajnokok lettek. A p\u00e1ros egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9t a k\u00f6telez\u0151 katonai szolg\u00e1lat szak\u00edtotta meg, Ranga Tasz\u00e1ron t\u00f6lt\u00f6tte a sorkatonai idej\u00e9t. A versenyz\u00e9st ekkor sem hagyta abba, csal\u00e1di t\u00e1mogat\u00e1ssal v\u00e1s\u00e1rolt egy 1300-as Zsigulit, amit k\u00e9t bar\u00e1tja, Balogh L\u00e1szl\u00f3 „Eg\u00e9rke” \u00e9s Kiss L\u00e1szl\u00f3 seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel k\u00e9sz\u00edtett fel a hegyi versenyekre. Eleinte a k\u00f6z\u00e9pmez\u0151nyben \u00e9rt c\u00e9lba Ranga, de amikor kapott n\u00e9gy haszn\u00e1lt Michelin p\u00e1lyagumit, az id\u0151eredm\u00e9nyek elkezdtek javulni, \u00e9s \u00fajabb kateg\u00f3riabajnoki c\u00edmmel fejezte be a katonas\u00e1g alatti versenyz\u0151i id\u0151szakot.<\/p>\n

1981-ben az akkor f\u00e9nykor\u00e1t \u00e9l\u0151 P\u00e9csi Vol\u00e1nn\u00e1l ism\u00e9t navig\u00e1tork\u00e9nt folytatta a versenyz\u00e9st Ranga L\u00e1szl\u00f3, Simor Gyul\u00e1val m\u00e1r magyar bajnoki futamokon \u00e1lltak rajthoz egy 1600-as Lad\u00e1val, \u00e9s k\u00fclf\u00f6ldi futamokra is eljutottak.<\/p>\n

A kor\u00e1bbi hegyi eredm\u00e9nyeknek is k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en Ranga L\u00e1szl\u00f3 a k\u00f6vetkez\u0151 szezonban v\u00e9gre saj\u00e1t aut\u00f3t kapott az egyes\u00fclett\u0151l, a navig\u00e1tora Berger Ott\u00f3 lett. A \u201ev\u00e1llalati\u201d aut\u00f3 akkoriban azt jelentette, hogy a versenyaut\u00f3t \u00e9s a f\u0151bb alkatr\u00e9szeket az egyes\u00fclet fizette, a felk\u00e9sz\u00edt\u00e9s t\u00f6bbi r\u00e9sze viszont a versenyz\u0151re maradt. Ranga gar\u00e1zst b\u00e9relt, \u00e9s Buszlauer J\u00e1nossal \u00e9p\u00edtett buk\u00f3cs\u00f6vet Zsiguliba. A j\u00f3 szezonkezd\u00e9st azonban egy baleset szak\u00edtotta meg. A Casco Rallyn az aut\u00f3 motorja magas fordulatsz\u00e1mon er\u0151tlen volt. A hib\u00e1t Topp Zolt\u00e1n orvosolta, a fiatal pil\u00f3ta pedig \u00fagy gondolta, hogy a bajnai gyorsas\u00e1gin ledolgozza a h\u00e1tr\u00e1nyukat. A rohan\u00e1snak persze baleset lett a v\u00e9ge, r\u00e1ad\u00e1sul egy m\u00e1sik p\u00e1ros is ugyanott cs\u00faszott le az \u00fatr\u00f3l, \u00e9pp eltal\u00e1lva a p\u00e9csi du\u00f3 aut\u00f3j\u00e1t. Am\u00edg a tot\u00e1lk\u00e1rosra t\u00f6rt g\u00e9p \u00fajj\u00e1sz\u00fcletett, Ranga egy k\u00f6lcs\u00f6n sz\u00e9riaaut\u00f3val megnyert k\u00e9t hegyi futamot.<\/p>\n

Az els\u0151 szezonban el\u00e9rt bajnoki hatodik hely ut\u00e1n Berger Ott\u00f3 hely\u00e9re szerel\u0151je, Kurcz \u00c1rp\u00e1d \u00fclt, akivel 1983-ban kateg\u00f3riabajnokok lettek, majd a k\u00f6vetkez\u0151 \u00e9vben m\u00e1r a Mecsek Rally gy\u0151zelemmel \u00e9s a bajnoks\u00e1g abszol\u00fat m\u00e1sodik hely\u00e9vel v\u00e1lt mindenki sz\u00e1m\u00e1ra egy\u00e9rtelm\u0171v\u00e9 Ranga L\u00e1szl\u00f3 kiv\u00e9teles tehets\u00e9ge.<\/p>\n

1985-ben \u00e9s ’86-ban is abszol\u00fat m\u00e1sodikak lettek a bajnoks\u00e1gban, a kateg\u00f3ri\u00e1jukban ekkor is bajnoki tr\u00f3fe\u00e1t vittek haza.<\/p>\n

A P\u00e9csi Vol\u00e1n \u00e1talakul\u00e1s\u00e1val \u00faj korszak ny\u00edlt a szakoszt\u00e1ly \u00e9s Ranga \u00e9let\u00e9ben is. Az 1987-es szezont m\u00e1r egy Lada VFTS-sel kezdt\u00e9k Dud\u00e1s Mih\u00e1ly navig\u00e1torral. A Nagykanizs\u00e1n rendezett \u00c1F\u00c9SZ Rallyt \u00e9s a Mecsek Rallyt is megnyert\u00e9k, \u00e9v v\u00e9g\u00e9n pedig megt\u00f6rt a j\u00e9g, \u00e9s a h\u00e1rom m\u00e1sodik hely ut\u00e1n Ranga megszerezte els\u0151 abszol\u00fat magyar bajnoki c\u00edm\u00e9t.<\/p>\n

A sikert k\u00f6vet\u0151en Ferj\u00e1ncz Attila megkereste a Ranga – Dud\u00e1s p\u00e1rost \u00e9s felaj\u00e1nlotta, hogy igazoljanak \u00e1t a Novotrade SE-be. Ez azzal j\u00e1rt, hogy a Lada ut\u00e1n az \u00f6sszker\u00e9khajt\u00e1sos Audi Quattroval folytathatt\u00e1k p\u00e1lyafut\u00e1sukat. Nem kellett sok id\u0151 a kor egyik cs\u00facstechnik\u00e1j\u00e1nak megismer\u00e9s\u00e9hez, k\u00e9t gy\u0151zelemmel kezdtek, \u00e1m ut\u00e1na egy hatalmas balesetben tot\u00e1lk\u00e1ros lett az aut\u00f3. A jav\u00edt\u00e1s ideje alatt egy b\u00e9relt Ford Sierr\u00e1val fejezt\u00e9k be a bajnoks\u00e1got. A h\u00e1ts\u00f3ker\u00e9khajt\u00e1s\u00fa Forddal is remek\u00fcl teljes\u00edtettek, a jutalom \u2013 \u00e9s a f\u00e1jdalomd\u00edj az Audival elszenvedett baleset\u00e9rt-, az \u00fajabb magyar bajnoki c\u00edm volt.<\/p>\n

1989-ben kezd\u0151d\u00f6tt a Lancia korszak Ranga L\u00e1szl\u00f3 \u00e9let\u00e9ben. A kezdetben Magyarorsz\u00e1gon \u00e9p\u00edtett aut\u00f3val az els\u0151 \u00e9vben csak k\u00e9tszer \u00e9rtek c\u00e9lba \u00e9s negyedikek lettek a szezon v\u00e9g\u00e9n, 1990-ben pedig Ferj\u00e1ncz\u00e9k m\u00f6g\u00f6tt a m\u00e1sodik helyen z\u00e1rtak.<\/p>\n

1991-ben k\u00e9t meghat\u00e1roz\u00f3 v\u00e1ltoz\u00e1s is t\u00f6rt\u00e9nt Ranga \u00e9let\u00e9ben. A navig\u00e1tori \u00fcl\u00e9sbe B\u00fcki Ern\u0151 ker\u00fclt, a Lancia pedig az MHB \u00e9s a Marlboro sz\u00edneibe \u00f6lt\u00f6z\u00f6tt. A csapat verhetetlen volt, hat gy\u0151zelemmel \u00e9s egy m\u00e1sodik helyez\u00e9ssel szerezt\u00e9k meg az abszol\u00fat bajnoki c\u00edmet, amit n\u00e9gy szezonon \u00e1t meg\u0151riztek. 1994-ben San Marin\u00f3ban egy Eur\u00f3pa-bajnoki harmadik hellyel tett\u00e9k fel a koron\u00e1t erre az id\u0151szakra.<\/p>\n

A kilencvenes \u00e9vek elej\u00e9n a ralikrosszban is kipr\u00f3b\u00e1lta mag\u00e1t<\/h1>\n

A Lanci\u00e1t egy Ford Escort Cosworth k\u00f6vette, \u00e1m a szezon fel\u00e9t\u0151l szinte folyamatosan technikai probl\u00e9m\u00e1k akad\u00e1lyozt\u00e1k meg a sikeres versenyz\u00e9st. 1996-ban az \u00e9vad k\u00f6zep\u00e9n v\u00e1ltott a csapat a Franciaorsz\u00e1gb\u00f3l b\u00e9relt Subaru Imprez\u00e1ra, amivel \u00e9v v\u00e9g\u00e9n \u00fajra a bajnoks\u00e1g m\u00e1sodik hely\u00e9n v\u00e9geztek. A k\u00e9t neh\u00e9z \u00e9vre a Rom\u00e1ni\u00e1ban el\u00e9rt k\u00e9t Eur\u00f3pa-bajnoki futamgy\u0151zelem jelentett n\u00e9mi gy\u00f3gy\u00edrt, de Ranga L\u00e1szl\u00f3 ennek ellen\u00e9re mindig csal\u00f3d\u00e1sk\u00e9nt eml\u00e9kezett vissza a fordos kalandra.<\/p>\n

Ezekben az \u00e9vekben Ranga L\u00e1szl\u00f3 m\u00e1r s\u00falyos beteg volt, t\u00f6bbsz\u00f6r versenyzett \u00fagy, hogy el\u0151tte n\u00e9h\u00e1ny h\u00e9ttel m\u00e9g a m\u0171t\u0151ben fek\u00fcdt. Utols\u00f3 akt\u00edv szezonj\u00e1ban, 1997-ben, m\u00e1sodik lett a bajnoks\u00e1gban, a k\u00f6vetkez\u0151 \u00e9vben viszont m\u00e1r nem b\u00edrta a versenyz\u00e9ssel j\u00e1r\u00f3 fizikai megterhel\u00e9st.<\/p>\n

Csapatvezet\u0151k\u00e9nt folytatta p\u00e1lyafut\u00e1s\u00e1t, a versenyaut\u00f3ba pedig a p\u00e9csi Kiss Ferenc \u00fclt. A sikert\u00f6rt\u00e9net tov\u00e1bb \u00edr\u00f3dott, k\u00e9t abszol\u00fat magyar bajnoki c\u00edmet szereztek k\u00f6z\u00f6sen, Ranga pedig ugyanolyan el\u00e1nnal \u00e9s profi szeml\u00e9lettel vezette a csapatot mint kor\u00e1bban, akt\u00edv versenyz\u0151k\u00e9nt. Ek\u00f6zben folyamatosan k\u00fczd\u00f6tt a szervezet\u00e9ben burj\u00e1nz\u00f3 r\u00e1kkal. \u00c9let\u00e9nek utols\u00f3 \u00e9veit m\u00e1r a m\u0171t\u00e9tekb\u0151l val\u00f3 fel\u00e9p\u00fcl\u00e9s \u00e9s a k\u00f6vetkez\u0151 m\u0171t\u00e9tre val\u00f3 felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s hat\u00e1rozta meg. A betegs\u00e9g ugyan a n\u00e9gy fal k\u00f6z\u00e9 z\u00e1rta, de tov\u00e1bbra is k\u00f6vette a rali. K\u00f6zel t\u00edz \u00e9v ut\u00e1n a k\u00f3r gy\u0151z\u00f6tt, Ranga L\u00e1szl\u00f3 2001. j\u00fanius 16.-\u00e1n, 44 \u00e9vesen elhunyt.<\/p>\n

\n

„Ha \u00e9n a bajnoks\u00e1gaim \u00e1r\u00e1n szedtem \u00f6ssze a r\u00e1kos daganatot, akkor sem b\u00e1nom, mert az aut\u00f3sportt\u00f3l annyi mindent kaptam, hogy akkor ezzel ad\u00f3zom az olt\u00e1ron” \u2013 mondta betegs\u00e9g\u00e9r\u0151l egy interj\u00faban.<\/span><\/p>\n<\/blockquote>\n

K\u00e9t fia, L\u00e1szl\u00f3 \u00e9s P\u00e9ter \u00edrja tov\u00e1bb a Ranga csal\u00e1d \u00e9s a ralisport k\u00f6z\u00f6s t\u00f6rt\u00e9net\u00e9t, \u00e9desapjuk nyomdokait k\u00f6vetve mindketten sz\u00e9p sikereket \u00e9rtek el a sport\u00e1gban. Ranga L\u00e1szl\u00f3 \u00f6r\u00f6ks\u00e9ge pedig az\u00f3ta is \u00e9l. A bajnoki eredm\u00e9nyek mellett a sport\u00e1ghoz val\u00f3 viszonya is k\u00fcl\u00f6nleges volt, mindig minden r\u00e9szletre odafigyelt. A pil\u00f3ta-navig\u00e1tor k\u00f6lcs\u00f6n\u00f6s tiszteletre \u00e9s bizalomra \u00e9p\u00fcl\u0151 kapcsolata mellett a szervizcsapatra is kiemelt figyelmet ford\u00edtott, mindv\u00e9gig a ma sikeres csapattulajdonos Topp Zolt\u00e1n maradt a vezet\u0151 szerel\u0151je.<\/p>\n

\n

\u201e\u0150k legal\u00e1bb olyan megsz\u00e1llottak, \u00e9s kell\u0151k\u00e9ppen \u0151r\u00fcltek, mint maguk a versenyz\u0151k. Ezek a fi\u00fak azok, akik \u00e9jjel-nappal b\u00e1rmikor k\u00e9szen \u00e1llnak arra, hogy idej\u00fcket, erej\u00fcket, nemritk\u00e1n csal\u00e1di b\u00e9k\u00e9j\u00fcket fel\u00e1ldozva az els\u0151 h\u00edv\u00f3 szavunkra ugranak \u00e9s j\u00f6nnek. Nincs olyan v\u00f6r\u00f6sen izz\u00f3, kezet \u00e9get\u0151 \u00e9s b\u00e1rmilyen eldugott helyen l\u00e9v\u0151 alkatr\u00e9sz, amit \u0151k ne tudn\u00e1nak pillanatok alatt kicser\u00e9lni. \u00d6rd\u00f6gi \u00fcgyess\u00e9g\u00fck tisztelettel t\u00f6lt el ir\u00e1ntuk, \u00e9s megnyugv\u00e1ssal is\u201d \u2013 mondta a szervizcsapatr\u00f3l Ranga.<\/p>\n<\/blockquote>\n

Ranga kor\u00e1n felismerte a fizikai felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s fontoss\u00e1g\u00e1t, \u00e9s az els\u0151k k\u00f6z\u00f6tt v\u00e1ltoztatta meg a vezet\u00e9si st\u00edlus\u00e1t mindig \u00fagy, hogy az illeszkedjen az aut\u00f3hoz, a gumikhoz \u00e9s az id\u0151j\u00e1r\u00e1shoz is. A felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s sor\u00e1n minden apr\u00f3 r\u00e9szletre odafigyelt, \u00e9s a lehet\u0151 legt\u00f6bb tr\u00e9ninggel ismerte meg a p\u00e1ly\u00e1kat. Emellett a megfelel\u0151 h\u00e1tt\u00e9r megteremt\u00e9s\u00e9re is rengeteg energi\u00e1t ford\u00edtott. Eur\u00f3p\u00e1t bej\u00e1rva kereste meg a legjobb versenyaut\u00f3t, a legjobb min\u0151s\u00e9g\u0171 alkatr\u00e9szeket, \u00e9s igyekezett a lehet\u0151 legmagasabb sz\u00ednvonalon kiszolg\u00e1lni a t\u00e1mogat\u00f3kat.<\/p>\n

Ranga L\u00e1szl\u00f3 a szurkol\u00f3kkal is remek kapcsolatot \u00e1polt. Nem csak a futamokon, hanem a versenyek k\u00f6z\u00f6tt is volt egy kedves szava a rajong\u00f3khoz.<\/p>\n

 <\/p>\n

Ranga L\u00e1szl\u00f3 abszol\u00fat ralibajnoki c\u00edmei<\/h1>\n
    \n
  • 1987<\/b> – Ranga L\u00e1szl\u00f3-Dud\u00e1s Mih\u00e1ly – Pannon Vol\u00e1n SC – Lada VFTS<\/li>\n
  • 1988<\/b> – Ranga L\u00e1szl\u00f3-Dud\u00e1s Mih\u00e1ly – Novotrade SE \u2013 Audi Quattro\/Ford Sierra<\/span><\/li>\n
  • 1991<\/b> – Ranga L\u00e1szl\u00f3-B\u00fcki Ern\u0151 – MHB Rallye Team – Lancia Delta<\/span><\/li>\n
  • 1992<\/b> – Ranga L\u00e1szl\u00f3-B\u00fcki Ern\u0151 – MHB Rallye Team – Lancia Delta<\/span><\/li>\n
  • 1993<\/b> – Ranga L\u00e1szl\u00f3-B\u00fcki Ern\u0151 – Marlboro Rallye Team – Lancia Delta<\/span><\/li>\n
  • 1994<\/b> – Ranga L\u00e1szl\u00f3-B\u00fcki Ern\u0151 – Marlboro Rallye Team – Lancia Delta<\/span><\/li>\n<\/ul>\n

    [\/et_pb_text][\/et_pb_column][\/et_pb_row][\/et_pb_section]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Hatszoros magyar bajnok \u00e9s h\u00e1romszoros Eb-futamgy\u0151ztes raliversenyz\u0151.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":636,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"on","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[75],"tags":[106],"class_list":["post-532","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-legendak","tag-ranga-laszlo"],"yoast_head":"\nRanga L\u00e1szl\u00f3 - HUMDA ORB<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"hu_HU\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Ranga L\u00e1szl\u00f3 - HUMDA ORB\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Hatszoros magyar bajnok \u00e9s h\u00e1romszoros Eb-futamgy\u0151ztes raliversenyz\u0151.\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"HUMDA ORB\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2023-11-02T21:49:40+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2024-01-31T22:32:25+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-content\/uploads\/2023\/11\/Ranga_20_ede7bf4336_32.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"4110\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"2741\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"viktoradorjan\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Szerz\u0151:\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"viktoradorjan\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Becs\u00fclt olvas\u00e1si id\u0151\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"10 perc\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/\",\"url\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/\",\"name\":\"Ranga L\u00e1szl\u00f3 - HUMDA ORB\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/#primaryimage\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-content\/uploads\/2023\/11\/Ranga_20_ede7bf4336_32.jpg\",\"datePublished\":\"2023-11-02T21:49:40+00:00\",\"dateModified\":\"2024-01-31T22:32:25+00:00\",\"author\":{\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/#\/schema\/person\/04b6676b2220eea7864fc8cbbe5b3705\"},\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"hu\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/\"]}]},{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"hu\",\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/#primaryimage\",\"url\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-content\/uploads\/2023\/11\/Ranga_20_ede7bf4336_32.jpg\",\"contentUrl\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-content\/uploads\/2023\/11\/Ranga_20_ede7bf4336_32.jpg\",\"width\":4110,\"height\":2741},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Kezd\u0151lap\",\"item\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Ranga L\u00e1szl\u00f3\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/#website\",\"url\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/\",\"name\":\"HUMDA ORB\",\"description\":\"www.mnaszorb.hu\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"hu\"},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/#\/schema\/person\/04b6676b2220eea7864fc8cbbe5b3705\",\"name\":\"viktoradorjan\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"hu\",\"@id\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/12c989eac882894ff4dfc26c666166d3?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/12c989eac882894ff4dfc26c666166d3?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"viktoradorjan\"},\"sameAs\":[\"http:\/\/localhost\/humdaorb.hu\"],\"url\":\"https:\/\/mnaszorb.hu\/author\/viktoradorjan\/\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Ranga L\u00e1szl\u00f3 - HUMDA ORB","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/","og_locale":"hu_HU","og_type":"article","og_title":"Ranga L\u00e1szl\u00f3 - HUMDA ORB","og_description":"Hatszoros magyar bajnok \u00e9s h\u00e1romszoros Eb-futamgy\u0151ztes raliversenyz\u0151.","og_url":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/","og_site_name":"HUMDA ORB","article_published_time":"2023-11-02T21:49:40+00:00","article_modified_time":"2024-01-31T22:32:25+00:00","og_image":[{"width":4110,"height":2741,"url":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-content\/uploads\/2023\/11\/Ranga_20_ede7bf4336_32.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"viktoradorjan","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Szerz\u0151:":"viktoradorjan","Becs\u00fclt olvas\u00e1si id\u0151":"10 perc"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/","url":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/","name":"Ranga L\u00e1szl\u00f3 - HUMDA ORB","isPartOf":{"@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-content\/uploads\/2023\/11\/Ranga_20_ede7bf4336_32.jpg","datePublished":"2023-11-02T21:49:40+00:00","dateModified":"2024-01-31T22:32:25+00:00","author":{"@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/#\/schema\/person\/04b6676b2220eea7864fc8cbbe5b3705"},"breadcrumb":{"@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/#breadcrumb"},"inLanguage":"hu","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"hu","@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/#primaryimage","url":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-content\/uploads\/2023\/11\/Ranga_20_ede7bf4336_32.jpg","contentUrl":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-content\/uploads\/2023\/11\/Ranga_20_ede7bf4336_32.jpg","width":4110,"height":2741},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/ranga-laszlo\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Kezd\u0151lap","item":"https:\/\/mnaszorb.hu\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Ranga L\u00e1szl\u00f3"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/#website","url":"https:\/\/mnaszorb.hu\/","name":"HUMDA ORB","description":"www.mnaszorb.hu","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/mnaszorb.hu\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"hu"},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/#\/schema\/person\/04b6676b2220eea7864fc8cbbe5b3705","name":"viktoradorjan","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"hu","@id":"https:\/\/mnaszorb.hu\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/12c989eac882894ff4dfc26c666166d3?s=96&d=mm&r=g","contentUrl":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/12c989eac882894ff4dfc26c666166d3?s=96&d=mm&r=g","caption":"viktoradorjan"},"sameAs":["http:\/\/localhost\/humdaorb.hu"],"url":"https:\/\/mnaszorb.hu\/author\/viktoradorjan\/"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/532"}],"collection":[{"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=532"}],"version-history":[{"count":6,"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/532\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":637,"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/532\/revisions\/637"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/636"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=532"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=532"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/mnaszorb.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=532"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}